Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování rekonstrukce obrazu při CT RTG fluoroskopii
Bainar, Petr ; Kolář, Radim (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření simulátoru modelujícího rekonstrukci obrazu při CT RTG fluoroskopii. Program bude primárně sloužit k výuce v laboratorních cvičeních předmětů týkajících se zobrazovacích systémů v lékařství. Úvodní část je věnována popisu procesu zobrazení u CT RTG ZS. Důraz je kladen zejména na specifika užívaná při intervenční CT RTG fluoroskopii. Navazující část práce řeší koncepci simulátoru, definuje jeho vstupy a výstupy a nastiňuje způsob práce. Následně se práce věnuje realizovanému programu, je popsán vzhled jednotlivých oken a podrobně vysvětleny jednotlivé ovládací prvky. V hodnotící části práce jsou dokumentovány dosažené výsledky. Její součástí je popis vlivu jednotlivých parametrů procesu na vlastnosti získávaných snímků. V hodnotící části je rovněž představena filozofie hledání optimálních parametrů. Přílohou práce je návrh návodu k laboratornímu cvičení.
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
Žák s mimořádným nadáním na prvním stupni základní školy
GALÍČKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou. Její teoretická část je zaměřena na osvětlení základních pojmů pojících se k tématu nadání. Jejím cílem je tak představit základní druhy nadání a jejich možné kombinace, charakterizovat nadané a mimořádně nadané žáky, uvést možné způsoby jejich identifikace a představit zásady a možnosti práce při jejich vzdělávání, spolu s podporou v oblasti volnočasových aktivit. Dále poskytuje přehled legislativy, která se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných. V praktické části bylo provedeno šetření za pomoci rozhovorů, spolu s analýzou dokumentů a následně byly zpracovány případové studie zaměřující se na potřeby jednotlivých mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů a pedagogů v celém procesu vzdělávání.
Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Kulhavá, Zdeňka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin na středních školách. Cílem práce je zmapování situace na gymnáziích a středních odborných školách v České republice, týkající se výuky moderních dějin a dějin současnosti. V rámci řešení této problematiky jsou zodpovězeny otázky typu: "učí učitelé na českých středních školách moderní dějiny do roku 1989 nebo ne?", "přesáhnou ve výuce moderních dějin rok 1989, pokud ano, jak daleko látku dovedou?", "jaké využívají didaktické i jiné materiály k dosažení svého cíle?", "s jakými učebnicemi pracují učitelé? Pracují s nimi i žáci?", "jaké podmínky pro tvorbu učebnic a výuku moderních dějin vytváří česká školská politika?". S cílem nalézt odpovědi na tyto otázky je v diplomové práci analyzován legislativní rámec vzdělávací politiky České republiky (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, tzv. školský zákon), základní kurikulární dokumenty (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy vybraných gymnázií), Schvalovací doložka Ministerstva školství mládeže a...
Multicultural Aspects of Work of Slovak and Czech Teachers
Štulrajter, Matúš ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
2 Anotácia a kľúčové slová Anotácia V bakalárskej práci sa chcem venovať veľmi aktuálnej problematike multikultúrnych aspektov práce českých a slovenských učiteľov, ktoré zasahujú do výchovy a vzdelávania stále vo väčšej miere. Najskôr sa pokúsim pojem zadefinovať a popísať jeho vznik a podmienky k jeho vzniku vedúce. Nasledovať bude popis aktuálnych problémov a najväčších vplyvov spojených s multikultúrou a kultúrou spoločnosti všeobecne. Po teoretickej časti sa budem venovať histórii a udalostiam, ktoré vytvorili najväčšie multikultúrne vplyvy v bývalom Československu a teda aj v dnešných samostatných republikách. Po zhrnutí histórie sa pokúsim zhodnotiť aktuálny stav a definovať tie najvplyvnejšie minority. Samozrejmosťou je nutnosť preskúmania zákonných východísk všeobecne a takisto východísk pre vzdelávanie (Rámcový vzdelávací program v ČR či Štátny vzdelávací program v SR). V posledných častiach by som sa rád venoval inštitúciám a zariadeniam venujúcim sa problematike a samotných nutných vedomostiach a schopnostiach učiteľa pre úspešné vedenie a zvládanie multikultúrnych kolektívov či multikultúrnych vplyvov na svojich zverencov. Kľúčové slová globalizácia, médiá, masmédia, populácia, vyučovanie, učiteľ, problémy, výchova, minorita, majorita, skupina, vzdelávanie
Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Kulhavá, Zdeňka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin na středních školách. Cílem práce je zmapování situace na gymnáziích a středních odborných školách v České republice, týkající se výuky moderních dějin a dějin současnosti. V rámci řešení této problematiky jsou zodpovězeny otázky typu: "učí učitelé na českých středních školách moderní dějiny do roku 1989 nebo ne?", "přesáhnou ve výuce moderních dějin rok 1989, pokud ano, jak daleko látku dovedou?", "jaké využívají didaktické i jiné materiály k dosažení svého cíle?", "s jakými učebnicemi pracují učitelé? Pracují s nimi i žáci?", "jaké podmínky pro tvorbu učebnic a výuku moderních dějin vytváří česká školská politika?". S cílem nalézt odpovědi na tyto otázky je v diplomové práci analyzován legislativní rámec vzdělávací politiky České republiky (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, tzv. školský zákon), základní kurikulární dokumenty (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy vybraných gymnázií), Schvalovací doložka Ministerstva školství mládeže a...
Argumenty Bubliny Vyššího Vzdělání v USA
Kasanová, Barbora ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
Systém vyššího vzdělávání je ve Spojených Státech Amerických pod negativním vlivem neudržitelného ekonomického modelu násobeného hlubokým ovlivňováním veřejnosti.Bývalo pravidlem, že vysokoškolské vzdělání bylo pro absolventy klíčem ke získání dobře placeného zaměstnání.Jsme uprostřed spekulativní bubliny vytvořené kombinací levných úvěrů, grantů a přehnaných očekávání stran vyššího vzdělávání ve Spojených Státech Amerických. Zvýšený zájem o vysoké školy, neustále zvyšující se školné a poplatky za ubytování stejně jako snadný přístup k úvěrům jsou faktory této bubliny a tato práce je má za cíl analyzovat.
Skladba vyučování fyziky na základních školách - analýza videozáznamu z výuky
TYL, Petr
Cílem této mojí bakalářské práce je částečný náhled na současnou výuku fyziky na 2. stupni ZŠ. Práce porovnává a ukazuje výsledky různých hodin fyziky z hlediska odlišných skupin (studenti, aprobovaní učitelé, NEaprobovaní učitelé) v níže sledovaných parametrech. Práce může sloužit jako příprava budoucích učitelů fyziky nebo například jako šablona pro hospitace na hodině fyziky.
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
Modelování rekonstrukce obrazu při CT RTG fluoroskopii
Bainar, Petr ; Kolář, Radim (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření simulátoru modelujícího rekonstrukci obrazu při CT RTG fluoroskopii. Program bude primárně sloužit k výuce v laboratorních cvičeních předmětů týkajících se zobrazovacích systémů v lékařství. Úvodní část je věnována popisu procesu zobrazení u CT RTG ZS. Důraz je kladen zejména na specifika užívaná při intervenční CT RTG fluoroskopii. Navazující část práce řeší koncepci simulátoru, definuje jeho vstupy a výstupy a nastiňuje způsob práce. Následně se práce věnuje realizovanému programu, je popsán vzhled jednotlivých oken a podrobně vysvětleny jednotlivé ovládací prvky. V hodnotící části práce jsou dokumentovány dosažené výsledky. Její součástí je popis vlivu jednotlivých parametrů procesu na vlastnosti získávaných snímků. V hodnotící části je rovněž představena filozofie hledání optimálních parametrů. Přílohou práce je návrh návodu k laboratornímu cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.